Skoltrött efter en vecka...

Efter en vecka i mitt dagliga fängelse,eller så illa är det inte,men hallå,jag föredrar sova tills när jag vill utan att vakna 6.30 av min väckarklockas hemska signal.Låt mig berätta om hur jag har det på morgonen innan det dagliga fängelset aka. skolan börjar:

6.30 - den hemska väckarklockan ringer,och slutar INTE ringa förrän jag hoppat ut ur den,varma gosiga sängen och gått den knappa metern till skrivbordet för att stänga av,försöka lägga mig igen utan att mamma har hört klockan,vilke vanligen misslyckas, och sova en kvart till.(Klockan är stragetisk placerad så att jag måste gå upp ur sängen,och klockan tjuter ögre hela tiden.Störande skitsak!)
6.35 - 6.45 - jag försöker liksom dra ut på tiden då jag måste upp ur den sköna,mjuka sängen som är mer lockande än en dos kallvatten i ansiktet, så långt jag kan.Med tanke på den jäkla bussen som har mage att gå klockan 7.37 även om inte jag är på så har jag bråttom vi 6.45.
6.50 - jag rusar första rundan ner till källaren aka. två trappor(första motionen för dagen resulterar i utmattning när jag är uppe igen) och hämtar tvättade kläder samt. vilar ut därnere medans jag tar på mig strumpor(man får väl vara smart!).
6.55 - tänker på vad jag kan ha på mig MEDANS jag bäddar sängen(well,I'm a girl,jag kan göra två saker samtidigt)
7.00 - paniken kommer,jag har en hög med kläder på golvet(ratade) och några prydligt upplagda plagg på sängen(som snart kommer vara ratade!).
7.05 - oftast har någonting åkt på och vid detta laget skiter jag i om det är a) snyggt b) inne eller c) otroligt osmickrande
7.06 - jag tvättar händerna för att sätta i linserna
7.10 eller 7.15 - linserna är i!Ibland tar det jättelång tid(och vid det laget är jag lite hatisk mot mitt synfel och linsjävlarna!) och ibland går det jättefort(och då är jag glad och säger Yes,mamma det tog bara typ 5 minuter med linserna och mamma säger vad bra.Vad har man mamma till mer än att hålla med om att fullkomligt patetiska saker är bra?)
7.15 eller 7.20 - jag bör vara färdig sminkad och ha fått håret på någorlunda snyggt sätt(det vill säga att det resulterat i en toffs som döljer a) ojämn bena b) katastrofala tovor som INTE gör mig på gott(godare)humör c)om håret är lite smutsigt...
7.20  eller nått sånt - ner till frukosten
7. 31 - panikrusar upp för att borsta tänderna samtidigt som jag kollar spegeln,rafsar ihop skolböcker,nycklar och annt livsnödvändigt(som min handcreme!) ner i närmaste väska och försöker bereda en väg för Felicia genom drivorna av kläder,papper och annat
7.33 - panirusar till bussen
7.36,37 eller senare - kommer fram och upptäcker att a) bussen är sen b) klockan gått för tidigt c) bussen precis ska gå och jag måste visst ropa och springa ÄNNU mer!

Sen kommer jag till skolan och är lugn och sansad(not really) efter en underbar morgon utan stress och spring(absolut inte!).
Sen kommer våra underbara lärare inte ge oss några läxor på hela dagen( I wish) och när jag kommer hem står mamma där med nybakta bullar och mjölk på bordet(hahaha...the good old days när jag var med och bakade is gone...).Sen har jag ingenting att göra(förutom träningen,läxor en masse och andra viktiga saker som att måla naglarna,fetta in stövlar och beställa linser.

Ungefär så ser mina vardagar ut.På helgerna måste jag plugga för att hinna med och jag kan oftast göra nått kul också.Någon mer än jag som är ruskigt skoltrött redan?Nä, nu ska jag lägga mig OCH komma ihåg att stänga av den kära väckarklockan.

Nä,nu ska jag sova,så godnatt allihoppa och sussa sött!


Kommentarer
Postat av: Gizella

Låter stressigt! :) Hoppas det inte är riktigt lika brådska varje morgon :)

Postat av: Felicia

Gizella:Tyvärr måste jag säga att det är det...

2007-01-13 @ 16:05:05
Postat av: Estelle

Snyggt men väskan vid alla rubriker :)

2007-01-13 @ 17:16:29
URL: http://estelles.blogg.se
Postat av: Felicia

Estelle:Tack!

2007-01-13 @ 18:18:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback