Livet är helt jävla underbart


Nyss kommit hem från skolan.En dag med läxförhör,idrott och annat.För att komma hem fick jag gå från Ullevi Norra till Korsvägen(gissar på att det är ca 1-3 kilometer).Det tog 20 minuter.Sen tog jag bussen och fick gå lite till.Dessutom slog jag knäet(eller under knät) på idrotten så jag kan knappt gå.OCH vi har stort och viktigt matteprov imorgon som jag måste plugga till.Sen har jag tre timmars träning framför mig,men bara för att det är snökaos så går inte spårvagnen jag ska ta,så jag måste åka långt och sen ta buss och komma sent.Egentligen borde jag inte träna men vi har tävling på lördag.

Minilista:5 anledningar till att livet är sämst,och hur jag kan tänka positivt:
1.Jag har gått jättelångt och är så jäkla kall och trött,och ont i halsen har jag och i öronen och näsan rinner.att jag gått långt kan jag ju inte ändra,om jag inte blir skitsmart och uppfinner en tidsmaskin,men jag kan ta nån tablett mot halsont och förkylning.
2.Jag har ont i knät.Jaa,Zon eller annan värksalva och kanske nånting att stöda upp det med.Hm,ska nog ta det...
3.Bussarna går inte som vanligt och jag måste åka buss.LÖST!Jag ska ta 50n till Berzeligatan och gå till Götaplatsen,sen ska jag ta 58an eller 158an till Kapellplatsen och voilá,framme!
4.Jag har matteprov imorgon.Jag tar matte på SAn och gör uppgifterna och så,och ikväll och när jag åker buss läser jag sammanfattningarna.
5.Jag är trött och vill sova!Göm dig i redskapsrummet och sov på mjukmattorna.

Herregud,jag är ju skitsmart,borde inte jag få typ fjortonåringarnas Nobelpris för att tänka smart eller för ego-psykologi,för jag mår genast bättre.Och om jag får en skål varma nudlar är jag inte lika kall längre.Puss och kram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback