Vårens trender

60-talets retro futurism
60talet med A-linjen,stora knappar,geometriska miniklänningar och plats,paljetter och glitter.Tänk lite rymden.
Hur skaffar jag stilen:
♦ få den rätta siluetten med shorts,miniklänning eller en tunika
♦klänning med paljetter är ett säkert kort
♦accesoarerna som gäller är de i skinande lack,genomskinlig plast och silver - det är det nya guldet!

Maskulint
Kostymer,hattar,slipsar och lite rock n roll gör det!Färgskalan svart och vitt med brunt gäller.
Hur skaffar jag stilen:
♦en höftlång,mjuk killkavaj,fast med kvinnlig passform
♦mixa feminima inslag som city shorts med en slapp vit t-shirt
♦ha kostym eller bara byxorna eller tvärtom.ha en lång tunika över smala jeans eller en blazer över en miniklänning

Starka färger
80-talets och 90-taklets färgskalor är tillbaka med de starka klara neonfärgerna.Chockrosa,neongul,kleinblå,smaragdgrönt eller stark orange är de hippaste färgerna.
Hur skaffar jag stilen:
♦bär en klänning eller en lös tunika mot bar hud.Klänningen ska vara i en så stark färg som möjligt.Och du,kom ihåg att få upp brännan löite först!
♦accesoarerna som passar bäst till neon är de i silver,vitt och genomskinlig plast
♦om du har ljus hud ska du undvika orange,gult och chockrosa,medans kleinblå och smaragdgrönt däremot kan vara skitsnyggt!

80-tals flashback
Att 80-talet går igen är ingen nyhet,det vet vi redan.Klänningarna behöver inte vara i neon,det syns en hel del svart/vit rabdiga på catwalken.

Hur skaffar jag stilen:
♦Självförtroende och attityd med bra hållning är skitcoolt!
♦Siluetten är skarp och minimalistisk
♦svart som bas mixat med massor av färg är jättesnyggt

Blommor
Våren själv med blommor i alla färger och former.Klara färger,blommor och feminima siluetter och du passar finfint i vår.Men se upp för getingar!

Hur skaffar jag stilen:
♦Välj stora mönster för cool retrolook och små mönster för gullig,sommarkänsla
♦Kör på säsongens favvosiluett - den lösa tunikan
♦behåll looken modern med stora,vita "statement"accesoarer

Töntchic
Tänk lite Velma från ScoobyDoo,lite preppy,klassisk skolflickelook.90tals grafiska mönsteroch off-färger.

Hur skaffar jag stilen:
♦en högkragad blus under tröja,eller en långärmad tröja med en skoluniforms-kjol
♦färgerna är 70-tals färgskalan:brunt,senapsgult,blått,beiget och offwhite.Urblekta färger är snyggt
♦skinande lackplatåer,retrocoola Baybag från Chloé och Luellas tuffa Geekväska är accesoarerna man suktar efter och letar efter kopior på ett febrilt sätt

Lyxigt neutralt
sofistikerad lyxighet med "jag klev just av planet" känsla,otroligt chic.Armanis 70-tals palett med nertonade,ljusa färger.

Hur skaffar jag stilen:
♦välj varma,nertonade färger som kräm,ljusbrunt och gammalrosa
♦välj mörkare toner om du har ljus hy och ljusare om du har mörkare hy
♦lyft upp det med ett stänk av metallic-färg-en jacka,väska eller bara ett armband
♦kontraster kan vara fushia,gult eller rött

Sockersött
Tänk babydoll,spets och tonad färgskala.50-tal och 60-tal med ljusa toner och lite maräng-varningar höär och där.

Hur skaffar jag stilen:
♦kort mini-klänning med mycket feminimt som rosetter,band,spets och volanger
♦bär platta mary janes eller coola wedges till din outfit.
♦balansera med stora solbrillor och en stor väska

Volym
Tunikor och bubbelsiluetter och loose fit.

Hur skaffar jag stilen:
♦bär en cool bubbelklänning,empiereskuren eller annan volymform.
♦kör på en volyminös bubbeljacka eller kappa
♦balansera volymen med längt,kör på höga klackar och platåer

Vitt
Tennis,tennis och sportcoture är det som man ska tänka på.

Hur skaffar jag stilen:
♦mixa tennisshorts,kot tennisklänning och kostymbyxor
♦en vit kjol eller en vit skjortklänning är ett nyckelköp
♦mixa olika nyanser av vitt - kräm,offwhite,mjölkvitt och benvitt
♦monokromt:svart och vitt!

Dessa trenderna hittade jag på Net-a-porter,men jag gjorde en egen tolknin.
Här hittar ni biler och hela altet.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Tänkte tipsa alla om en hemsida som heter Gratisgen, där värvar man bara lite människor och så får man helt gratis utan några som helst jobbiga villkor gratisprylar, själv har jag valt ett presentkort på mq för 500 kr, så om du vill bli medlem du också, tryck här: http://gratisgen.se/?ref=63559

2007-02-23 @ 11:34:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback